Zajímá vás, jak marketéři využili street art k tomu, aby zviditelnili svou reklamu? Chcete znát definici pouličního marketingu a jeho různé techniky?
Tedy jste na správném místě. Street Art Galerie je shop specializující se na urbai artn. Máme také blog, na kterém pravidelně poskytujeme všechny naše znalosti o této formě umění.
Street art je stále populárnější a nachází si cestu do řady oblastí, včetně reklamy. Tento fenomén se nazývá street marketing a umožňuje vytvořit originální reklamní kampaň s využitím městského dekoru.
V tomto článku se dozvíte:
- Definice pouličního marketingu.
- Různé formy reklamy
- Nejlepší akce pouličního marketingu
- Street Art Galerie malby se značkami
.
Začněme rovnou s definicí street marketingu.
Co je to street marketing?
Street art reklama, známá spíše jako street marketing, se odehrává na cílených veřejných místech s vysokou návštěvností. Výhodou této formy marketingu je, že je viditelná v každodenním životě lidí a díky své originalitě může mít silný dopad.
Cílem pouličního marketingu je tedy upozornit kolemjdoucí na reklamní kampaň v městském prostředí.
S klesající účinností tradičního marketingu se obchodníci snaží najít nové a originální způsoby, jak upoutat pozornost potenciálních zákazníků. Jedním z těchto nových trendů je pouliční marketing, který umisťuje reklamy na strategická místa, kde je lidé neočekávají.
Street marketing může mít mnoho různých podob (projděte si všechny techniky o něco níže). Není jen statický a může ožít například rozdáváním vzorků na ulici. To, že výrobek, resp. značka, vstupuje do interakce se zákazníkem, bude mít větší vliv na jeho nákupní rozhodnutí.
Nevýhodou pouličního marketingu je, že se dá obtížně plánovat. Nápad musí být jedinečný a snadno pochopitelný pro každého. Pokud je reklama příliš nejasná nebo abstraktní, její účinek se u diváků ztratí. Navíc je k vytvoření této originální formy kampaně zapotřebí povolení města.
Techniky pouličního marketingu
Techniky pouličního marketingu široce přebírají techniky pouličního umění. Pojďme se společně níže podívat na sedm metod pouličního marketingu.
Efemérní obchody
Efemérní butik nebo pop-up store může být součástí pouličního marketingu. Jedná se o obchod, který je přítomen dočasně, po dobu několika týdnů nebo měsíců. Tento koncept vznikl v 90. letech ve Spojených státech. Postupně tuto techniku začaly využívat velké značky, zejména v oblasti módy, k vytvoření originální marketingové kampaně.
Na dvou fotografiích níže vidíme neperiodický obchod od společností H&M a Adidas. První jmenovaná značka si na pláži v Nizozemsku postavila obrovskou dřevěnou nákladní bednu. Adidas mezitím instaloval obrovskou bednu na boty v argentinském Buenos Aires.
Městské prostředí
Mnoho prvků městského dekoru lze využít a zpracovat pro vytvoření reklamní kampaně. Může to být poklop šachty, sloup elektrického vedení, kanalizační trubka, přechod pro chodce, videoprojekce na zdi nebo prostě tradiční zeď.
Městský nábytek
Součástí městského interiéru je ulištní nábytek. Existuje mnoho možností, jak toho využít, je vytvořit uliční uměleckou reklamu. Prvky, jako je lavička, odpadkový koš nebo autobusová zastávka, lze využít a proměnit je v marketingovou kampaň.
Veřejná doprava
Není neobvyklé vidět autobusy nebo tramvaje upravené podle značek, které brázdí různé ulice a čtvrti měst. Tato technika oslovuje co nejvíce lidí, protože má tu výhodu, že je mobilní a v pohybu.
přizpůsobení exteriéru veřejné dopravy není jedinou formou pouličního marketingu pro tuto kategorii. Marketingová kampaň může probíhat také uvnitř metra, tramvají nebo autobusů. Obrázek výše ukazuje marketingovou kampaň vytvořenou značkou hodinek IWC.
Rozdělení vzorků
Někdy si značky najímají mladé, dynamické týmy ambasadorů, kteří reprezentují značku a distribuují vzorky a/nebo kupóny. Jsou také k dispozici, aby odpovídali na dotazy potenciálních zákazníků a posílili tak image značky. To může mít silný vliv na nákupní rozhodování potenciálních zákazníků.
Rozšířená realita
rozšířená realita je dobrou technikou, jak zaujmout, překvapit a zaujmout kolemjdoucí. Může mít silný vliv na zapamatování značky ve společnosti, kde denně vidíme kolem 3 000 reklam.
Ve výše uvedeném videu společnost Pepsi Max nainstalovala na autobusovou zastávku obrazovku, která mění scenérii, a tak se v pozadí objevují paranormální prvky.
Flash mob
Tato forma pouličního marketingu je mnohem vzácnější, ale může mít silný dopad na image značky. Princip spočívá v mobilizaci celého týmu a předvedení choreografické sestavy na ulici.
Nahoře vidíme video flash mobu, které společnost Danone natočila v roce 2012 při příležitosti uvedení jogurtu na trh. Když kolemjdoucí jogurt ochutná, svět se zastaví.
5 příkladů fungujícího pouličního marketingu
Podívejme se na některé z nejlepších pouličních marketingových akcí, které značky vytvořily, počínaje společností Mcdonald’s.
Mcdonald’s
Známý řetězec rychlého občerstvení uskutečnil řadu pouličních marketingových akcí. Na prvním snímku se přechod pro chodce proměnil v čip. Na druhé fotografii je zobrazen obrovský šálek kávy, na kterém můžeme vidět kouř, který z něj vychází. Na posledním snímku je zachycen kávovar, který plní šálek.
Různé urban art reklamy vytvořené touto značkou měly skutečný úspěch. Přechod pro chodce proměněný v žetony je bezpochyby nejznámější z pouličních marketingových kampaní.
Jeep
Jeep vyzdvihuje kvalitu svých vozů 4×4, které si poradí s každou překážkou a dokonce zaparkují i na schodech!
Kit Kat
Je těžké přehlédnout tuto lavici, aniž byste věnovali pozornost jejímu čalounění. Zřetelně na ní rozeznáme značku a její jemnou marketingovou práci.
Lego
Značka stavebních hraček předvádí svůj talent tím, že nechává obrovský kus Lega převážet jeřábem.
Mr Clean
Pan Čistý nám předvede svou efektivitu tím, že zvýrazní bělost jedné ze zábran na přechodu pro chodce.
Stoly s přítomností značky
V našem internetovém obchodě máme několik stolů známých značek. Jedná se o značky Lamborghini, Carlsberg, Campbell’s a Rolex, které vám představujeme níže.
Sportovní značka Lamborghini na pozadí amerických bankovek
Konzerva Campbellovy polévky
Astronaut s pivem Carlsberg na Měsíci
Zvýrazněné hodinky Rolex
Působte pouličním uměním
Od nynějška pro vás pouliční marketing nebude žádným tajemstvím. Ve světě, kde značky hledají nové kreativní způsoby, jak prezentovat svou reklamu zákazníkům, se marketéři dokázali zmocnit pouličního umění, aby ho obrátili ve svůj prospěch. Existuje k tomu spousta technik, které fungují!
Městské umění je stále rozšířenější a jeho přítomnost se v mnoha oblastech rozšiřuje. Můžeme se setkat s jeho výskytem v interiérovém designu, reklamě, ale také v módě.
V tomto článku jsme vám představili ukázku malby pouličního umění. Doporučujeme vám prohlédnout si celou kolekci kliknutím na obrázek níže.